Friday, July 25, 2008

漂浮的读后感

The first lesson, and perhaps the most difficult ,was'Patient!'
……
'……Why is patient so important?'

'Because it makes us pay attention.'

'But I can dance obeying only my soul,which forces me to concentrate on something greater than myself, and brings me into contact with God-if I can use that word.Dance has already helped me to change many things in my life, including my work.Isn't the soul more important?'

'Of course it is, but if your soul could communicate with your brain, you would able to change even more things.'

--摘自The Witch of Portobello。Pg92&93

这是Athena和Nabil Alaihi的对话。

灵魂与思想,都是那么抽象的。灵魂与思想的结合,也是抽象的。

而这些抽象的东西,很多时候,只能意会,不能言传。

至于身体的部分,我使用了自己的身体接近26年,我还未掌握她,也不懂得如何好好地使用她。

我有一个恐怕不容易实现的梦想,就是学会跳舞。因为,我的身体很僵硬,而且动作笨拙。但是,我常常在音乐中幻想自己在跳舞。

读这本书,会感觉无奈与孤独,因为Athena。也因为还有Athena,所以那些无奈与孤独像一片落叶在水上漂浮。

0 hugs: